De kracht van het inzetten van Social Media

Eigenlijk kun je er niet meer omheen: ook jij moet social media zakelijk inzetten voor jouw bedrijf! Waarom? Maar liefst 96 procent van de Nederlanders zit dagelijks op social media. Het is dus te stellen dat op social media jouw te doelgroep te vinden is. Het is een erg krachtige tool om nieuwe klanten te werven, relaties met bestaande klanten te onderhouden, of om te adverteren.

Met een goed opgezette social media campagne kunnen potentiële klanten zien waar jouw bedrijf voor staat en wat je aanbiedt! Ook geeft het klanten de kans om op een laagdrempelige manier met jou in contact te komen, up-to-date te blijven van gave acties en alles wat er speelt binnen jouw bedrijf.

In deze blog leggen we je de meest gebruikte social media kanalen uit. Als bedrijf is het namelijk van belang om te weten waar jouw doelgroep zich bevindt: je hoeft namelijk niet op alle social media kanalen actief te zijn, maar het is juist belangrijk in te zetten op jouw belangrijkste kanalen.

Maar er is zoveel keus! Welk social media kanaal past bij mij?

  • Instagram - Instagram heeft maandelijks wereldwijd 1.000.000.000 gebruikers. In Nederland gebruiken zo'n 5,7 miljoen mensen dit platform. Een goudmijn aan potentiële klanten dus! Voordat je meteen een zakelijke Instagram account gaat aanmaken is het belangrijk om je af te vragen waar je doelgroep te vinden is. De leeftijd van de gemiddelde Instagram gebruiker ligt tussen de 21 en 39 jaar. Wat betekent dit voor jouw bedrijf? Heb je een visueel product of dienst die mooi in beeld te brengen is? Gebruik dan Instagram. Op Instagram plaats je video's en foto's van jouw product of dienst. Dit kan door middel van tijdlijnfoto’s die op de zogenaamde feed komen van jouw potentiële klanten, maar dit kan ook via Instagram Stories.
  • Facebook (Meta) - Wie kent het niet? Maarliefst 7 miljoen Nederlanders gebruiken Facebook dagelijks. Het is daarom een must voor jouw bedrijf om actief te zijn op dit kanaal.

Plan je berichten

Maak het jezelf gemakkelijk door je posts zoveel mogelijk in te plannen. Dit doe je met behulp van een contentkalender. Je kan ook gebruik maken van social media monitoring tools zoals Hootsuite of Canva. Door het gebruiken van deze tools heb je constant het overzicht over de content die je plaatst. Daarnaast zorgt het plannen van de content ervoor dat je continu aanwezig bent op jouw gekozen social media kanalen. Hiermee vergroot je de online zichtbaarheid van jouw bedrijf.


Zorg ervoor dat je als organisatie genoeg post om online zichtbaar te zijn. Maar hoeveel posts moet je als bedrijf nou plaatsen? De meningen verschillen hierover, maar de meest succesvolle online marketeers plaatsen ongeveer 2 posts op Facebook per dag, en tussen 1 en 3 posts per dag op Instagram.

Meet je resultaten

Je ziet het: er valt wat te kiezen! Bepaal jouw doelgroep en bepaal welke social media kanalen je gaat gebruiken. Maak dan een contentkalender en plan je berichten. Meet dan je resultaten. Meten is immers weten. Heb je hulp nodig om bepaalde social media kanalen op te zetten, of wil je je social media liever uitbesteden en ben je benieuwd wat Gemakkelijkeenwebsite kan bieden? Neem dan contact met ons op of kijk bekijk onze social media pakketten op deze pagina.

>
Stuur een bericht!
Hulp nodig?
Gemakkelijkeenwebsite is iedere dag bereikbaar ook in het weekend tussen 09:00-22:00.
U kunt ons ook bellen op 0614571782.
Of klik op de knop hieronder om direct met ons te WhatsAppen.
Gemakkelijkeenwebsite reageert op al uw vragen, meestal binnen enkele minuten!